طراحی وب سایت

در ادامه به طور مختصر توضیحاتی در رابطه با طراحی سایت، طراحی پرتال و در مورد مسائل مربوط به سایت ارائه خواهیم داد تا مخاطبان محترم شرکت تعاونی هامان بتوانید با اطلاعات دقیق و علمی به دنیای وب وارد شوند، همچنین کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره و راهنمایی شما میباشند

چرا سایت؟

اینترنت دنیاییست که هر شخص یا موسسه ای برای موفقیت بیشتر نیاز به حضور در آن را نیز دارد

همانطور که آدرس، شماره تلفن، دفترکار، فروشگاه، مطب و شبیه به این ها را دارید برای حضور موفقتر در جامعه یک وبسایت که آدرس اینترنتی شما باشد این امکان را دارد تا دفترکار، ویترین، مغازه، فروشگاه و راه معرفی و ارتباط شما در اینترنت باشد

– جذب مشتری و مخاطب

– ارائه آموزش و مشاوره برای مخاطبان

– در دسترس بودن همیشگی اطلاعات شما و یا کسب و کار شما

– تعامل با مشتریان، شناخت نیاز مشتریان

– احترام به مشتریان و مخاطبان با پاسخگویی به سوالات آنها به صورت اینترنتی به جای حضوری، با امکان قرار دادن پاسخ هایی برای سوالات متداول

– اطلاع از نظر مخاطبان

– در دسترس بودن کاتالوگ شما برای عموم

– کسب اعتیار و ذهنیت مثبت

– انجام بسیاری از عملیات ها از جمله تبادل اطلاعات، پرداخت، فروش، معرفی خدمات، نوبت دهی، پاسخ دهی

– شناسایی مخاطبان و مشتریان و داشتن اطلاعات و لیست مخاطبان

از پیشکسوتان و پیشگامان حضور در اینترنت از صنف خود باشید، از سایرین عقب نمانید

با ما تماس بگیرید، مشاوره و راهنمایی شما برای استفاده از فناوری های اطلاعات در هر زمینه ای که فعال هستید.

طراحی سایت فروشگاهی طراحی سایت خبری طراحی وب سایت آموزشی طراحی وب سایت بازرگانی طراحی سایت صنعتی همگی المان های مخصوص به خود را جایدهی می نمایند که در ارتباط با نوع فعالیت و صنعت افراد می باشد. بازاریابی اینترنتی و مزایای آن، امروزه دیگر مرز خود را فراتر از پیش برده است بطوری که برخی مشاغل و کسب وکارها سودآوری عمده خود را در بستر طراحی سایت دارند و یا حتی برخی دیگر تنها منبع درآمدی کسب وکار خود را طراحی وب سایت معرفی نمودند. تمامی این موارد بیانگر اهمیت و قدرت طراحی سایت شما می باشد که می بایست با دقت و توجهی بیش از پیش توام شود تا هم جهتی خود را با اهداف بازاریابی وبازرگانی کسب وکار شما نشان دهد.

– جذب مشتری

ساخت و طراحی وب سایت بهترین راه برای کامل کردن طرحهای بازاریابی در دنیای امروزی می باشد. در واقع می توان به مشتریان و مخاطبان در مورد خدمات کسب و کارتان به شیوه ای جدید اطلاع رسانی کرد.

– آموزش

یک سایت همچنین میتواند برای بینندگان خود نیز بخش آموزشی ایجاد کند و اطلاعات مربوطه را ، می تواند به متقاضیان خود از طریق وب سایت آموزش دهد چرا که آنها به خدمات شان نیاز خواهند داشت.
– سئو

شرکت هایی که به دنبال موقعیتهای مناسب در موتور جستجو هستند، با استفاده از راهکارهای موجود (با توجه به مطالبی که در مقالات قبل ذکر شده است)به این هدف دست پیدا خواهند کرد.این امر به سایت مورد نظر کمک زیادی میکند تا در معرض دید قرار بگیرند.

– در دسترس بودن

داشتن یک وب سایت به بهتر شدن کسب و کار شما کمک زیادی خواهد کرد.استفاده از اینترنت برای خرید به مشتریان کمک می کند که قیمت ها را مقایسه کنندو در فروشگاه های آنلاین خرید خود را به راحتی انجام دهند.

اگر چه رقابت آنلاین وجود دارد اما صاحبان کسب و کار و یا نمایندگان آنها همیشه به صورت آنلاین برای خدمات بهتر به مشتریان 24 خود است.
– منابع و ماخذ

وب گردی به متقاضیانی که به وب سایت شما مراجعه میکنند کمک می کند تمامی اطلاعات مورد نظرشان را در زمینه بهتر شدن کسب و کارشان به آنها ارائه نمایید. همه ی متقاضیان ترجیح میدهند که به سرعت به اطلاعات مورد نظرشان برسند.
– تعامل با مشتریان

کسانی که تجارت الکترونیک میکنند از طریق وب سایت می توانند با مشتریان خود در تعامل باشند و از طریق پایگاه اطلاع رسانی، نظرات، چت روم و … می توانند با متقاضیان خود در تماس باشند. این امر نشان دهنده حائز اهمیت بودن صاحب وب سایت به متقاضیان خود است و یکی از بهترین روشها برای نگه داشتن متقاضیان و مشوق بازگشت آنها می باشد.
– احترام به مشتری

احترامی که یک شرکت برای مشتریان و کارفرمایان خود قائل است،یکی از نکات بسیار مهم در یک تجارت الکترونیک موفق است.هر متقاضی باید در مورد شرکتی که به وی خدمات می دهد اطلاعات کافی داشته باشدو شرکت مذکور نیز با محصولات و خدماتی ارائه می دهد که خود را کاملاً به مشتری معرفی کرده و به نیازهای آنها پاسخ می دهد.
اطلاع از نظر مخاطبان

با استفاده از این راهکار صاحبان یک سایت می توانند سایت خود را به صورتی مدیریت نمایند که مد نظر مخاطبان آنها است و بر اساس نیاز و خواسته ی آنها کسب و کار خود را رونق ببخشند.
اصطلاحات اولیه طراحی وب    (به صورت یک قسمت لغتنامه ای آورده شود)

Web Page  صفحه‌ی وِب

به مجموعه ای از تصاویر و نوشته‌ها كه به صورت یك صفحه از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند ، صفحه وب می‌گویند .
Web Site  وب سایت

پایگاهی بر روی فضای مجازی اینترنت ، شامل مجموعه ای از صفحات وب ( Web Page ) است ؛ كه توسط آدرس مخصوصی ( Domain ) از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند . این صفحه‌ها می‌تواند حاوی اخبار ، تصاویر ، اطلاعات علمی و تجاری ، تبلیغات و … باشد .
Domain  نام

نام بین‌المللی مخصوصی كه برای هر وب سایت ثبت می‌شود و به عنوان آدرس آن سایت محسوب می‌گردد .
Web Host  میزبان وب

میزبان وب به كامپیوتری گفته می‌شود كه اطلاعات یك یا چند وب سایت بر روی آن قرار می‌گیرد و هنگامی كه كاربری در مرورگر وب خود ، آدرس سایت مورد نظر را ( Domain ) را وارد می‌كند ، مرورگر كامپیوتر شخصی كاربر صفحات مورد نظر را به نمایش در می‌آورد .
Static Page  صفحه‌ی ثابت

صفحه‌ی وبی می‌باشد كه مطالب داخل آن برای مراجعه كننده ثابت هستند وهمچنین برای تمام كاربران اینترنت به یك صورت نمایش داده می‌شوند .
Dynamic Page  صفحه‌ی پویا

به صفحه‌ی وبی گفته می‌شود كه مطالب و محتویات آن متغیر هستند و به درخواست كاربران در آن‌ها اطلاعات متفاوتی نمایش داده شده و نیز امكان وارد كردن اطلاعاتی توسط كاربران اینترنت در آن‌ها میسر می‌باشد . برای تولید این صفحه‌ها نیاز به برنامه نویسی‌های خاصی می‌باشد .
Home Page  صفحه اصلی

صفحه‌ی اصلی و ابتدایی یك وب سایت كه بازدید كننده وب سایت آن را در ابتدا مشاهده می‌نماید . این صفحه شامل ، اخبار مهم ، تصاویر اولیه ، پیوندهایی به بخش های مختلف آن سایت و نیز پیوند‌هایی به سایت‌های دیگر و یا تبلیغات دارنده‌ی وِب سایت می‌باشد .

  • SEO

به  فرآیند بالا بردن رتبه وب‌سایت ها در موتورهای جستجوی وب (مانند Google.com) تکنیک‌های SEO گفته می‌شود. SEO ارتباط مستقیمی با تکنیک‌های طراحی سایت و کدنویسی صحیح دارد.
Ranker
در واقع پس از طراحی سایت Rank همان جایگاه یک سایت در نتایج جستجو است و این موضوع به الگوریتم هایی که موتور جستجو برای رنک بندی استفاده می کند باز می گردد. Ranker هم بخشی است که وظیفه استفاده از الگوریتم و چیدمان نتایج را بر عهده دارد.
Page Rank

یک سیستم انحصاری مربوط به شرکت گوگل است که پس از طراحی سایت برای تعیین کردن اهمیت صفحات یک وب سایت به کار می رود و در واقع فاکتوری از چندین فاکتور Ranking است.
Keywords
در طراحی سایت در واقع واژه ها و عباراتی هستند که یک صفحه وب را معرفی می کنند. هنگامی که یک کاربر واژه خاصی را در موتور های جستجو ، جستجو می کند ، موتور های جستجو تلاش می کنند تا صفحه هایی را که بیشترین تطابق را دارد نمایش دهد.
Page title

در واقع همان عنوان صفحه ای است که در بالای پنجره مرورگر به نمایش در می آید و در بین تگ های Title قرار می گیرد. دقت داشته باشید که در طراحی سایت این یک سر صفحه و یا هیچ متن بزرگی که ممکن است در صفحه نمایش داده شود نیست.
On-Page Factors

فاکتور هایی از سئو می باشند که در طراحی سایت بروی رنک شما تاثیر گذارند و این فاکتور ها محتویات وب سایت شما یعنی لینک ها ، متون ، تگ ها و غیره بستگی دارند.
Off-Page factor

فاکتور هایی از سئو می باشند که در طراحی سایت بروی رنک شما تاثیر گذار هستند و این فاکتور به عناصر دیگر وب سایت ها بستگی دارند لینک های اصلی که به سایت شما بازگشت داده می شوند.
Spider, Crawler, Robot

نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات سایتهای مختلف را بر عهده دارد.
Directory
فهرست. نوعی از موتورهای جستجوگر که پایگاه داده آن توسط ویراستاران تکمیل می گردد. در آنها سایتها در گروههایی موضوعی دسته بندی می شوند.
Keyword
بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه گفته می شود. اما غالبا” منظور کلماتی است که دوست داریم با آنها رتبه های مناسبی کسب کنیم.
Keyword Density

چگالی کلمه، منظور تعداد دفعات تکرار واژه های کلیدی در مقایسه با سایر کلمات متن است.
Keyword Staffing

تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه. این کار تقلب محسوب می شود
ALT tag

محتوای این شناسه، متنی است که یک عکس را توضیح می دهد.
Link
پیوند. در واقع پلی بین دو صفحه است. به کمک آن می توان از یک صفحه به صفحه دیگر رفت.
Link Popularity

مقصود این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوندها به سایتی مشخص رفت.
Link Reputation

اشاره به این دارد که سایر سایتها درباره سایتی که بدان لینک داده اند، چه می گویند. عموما در این موارد عنوان، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد، بررسی می شوند.
Learn Frequency

بعضی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی تغییر می کند (به روز می گردد) و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.
Stop Word

به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسیار استفاده شده است. کلماتی نظیرthe, a, an, web www, home page, و …
Meta tags

به کمک این شناسه ها، اطلاعاتی از صفحه در اختیار بینندگان (موتور جستجوگر، مرورگرها و …) قرار داده می شود.
META Keywords

به کمک آن، کلمات کلیدی صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.
META Description

به کمک آن، توضیحی مختصر از صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.
Rank

رتبه یک صفحه در نتایج جستجو است زمانی که جستجویی مرتبط با محتوای آن صفحه انجام می شود.

انواع وب سایت

سایت ها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی به چند دسته تقسیم می شوند که عبارت است از :

سایت استاتیک یا ثابت(Static Website):

در طراحی سایت و طراحی پرتال این سایت ها یک بار طراحی شده و اطلاعات مورد نیاز در آنها قرار می گیرد و پس از آن برای تغییر نیاز به طراحی حرفه ای یا نیمه حرفه ای سایت است.

از آنجا که در طراحی سایت و طراحی پرتال از حجم کمتری ازکد در طراحی سایت های استاتیک استفاده می‌شود، سرعت بارگذاری (Loading) بالایی دارا می باشند. علاوه براین کاهش حجم کدها خوانایی بیشتر سایت توسط موتور های جستجوگر را به دنبال دارد.این موارد سبب بهتر شدن وضعیت آنها در طراحی سایت و طراحی پرتال از لحاظ امتیاز دهی موتورهای جستجو (رنکینگ) خواهد شد. در ضمن این گونه سایت ها قیمت طراحی پایین تری را نسبت به سایر سایت ها دارند.

اما از طرفی ممکن نبودن ایجاد تغییرات توسط افراد عادی سبب می‌شود تا امکان بروز رسانی سایت توسط صاحبان و مدیران سایت نباشد

سایت های استاتیک در طراحی سایت و طراحی پرتال برای شرکت ها، سازمان ها و افرادی مناسب است که حداکثر یک یا دو بار در سال نیاز به تغییر در محتوای سایت دارند.

سایت دینامیک یا پویا (Dynamic Website):

در طراحی سایت و طراحی پرتال افراد عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت را داشته باشند،می توانند محتوای  سایت های دینامیک را بعد از طراحی تغییر دهند.

در طراحی سایت و طراحی پرتال این گونه از سایت ها در ابتدا اسکلت سایت توسط طراح ایجاد و سپس محتوا توسط مدیران سایتها بارها تغییر می‌کند . از این رو طراح در طراحی سایت وطراحی پرتال نسبت به موقعیت و اندازه ی دقیق متن ها و تصاویر و سایر فایل هایی که بعدا” توسط مدیران سایت ها تغییر می‌کند اطلاعی ندارد بنابر این همه حالات را در نظر می گیرد و این کار سبب می‌شودکه تاحدودی از گرافیک و جلوه ی سایت کاسته شود.

یکی از مزیت های  سایت های دینامیک این است که محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر و صفحات و… وجود ندارد.

با توجه به اینکه دراین گونه سایت ها از زبان های برنامه نویسی پیشرفته استفاده می‌شود امکانات زیادی در آنها قابل ایجاد است به مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرم ها وموتورهای جستجوی پیچیده.

اما استفاده زیاد از کدها سبب کند شدن بارگذاری(Loading) سایت وکم شدن رنکینگ آن در موتور های جستجو می شود.
سایت های دینامیک برای افراد، شرکت ها و سازمان هایی که بیش از دوبار در سال نیاز به تغییر درمحتوای سایت را دارند،مناسب است.

پرتال ها (Portals):

پرتال ها  سایت های دینامیک جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می کنند. به عبارت دیگر مجموع چند سایت دینامیک که برای رسیدن به هدف خاصی در کنار هم قرار گرفته اند را می توان یک پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری می تواند از چند سایت تشکیل شده باشد که هر یک امکان خاصی چون انتشار تصاویر،عضو گیری، انتشار اخبار، نظر سنجی و … را در اختیار مدیران آن قرار می دهد.ضمن این که تمام ویژگی‌های یک سایت  استاتیک می تواند در یک پرتال نیز صدق کند.

در  طراحی سایت و طراحی پرتال معمولاً پرتال‌ها توسط سازمانها، شرکت ها وگروه ها خریداری می شوند و به دلیل نیاز به بروز رسانی بخشهای مختلف اداره ی آنها توسط یک فرد بسیار مشکل است .

همچنين طراحی پرتال ها سعي مي کنند سرويس هاي مطلوب و به روزي را در کنار ساير سرويس هاي اصلي و کليشه اي در اختيار کاربران خود قرار دهند تا با ربودن ذهن کاربران و جلب نظر عده کثيرتري از کاربران مشتاق توسط سرويس هاي جانبي و جذاب صاحب اکثر سهم بازار صنفي خود شوند.

خبرگزاری آنلاین شرکت های تجارت الکترونیک سازمان های و آموزشگاه های دولتی و ساخت و راه اندازی پورتال آژانس مسافرتی, آژانس املاک و مدیریت رزرواسیون هتلداری آنلاین.

 

سایت دارای سیستم مدیریت محتوا ( Content Management System Website):

در  طراحی سایت و طراحی پرتال این سایت ها که در اصطلاح به CMS ) Content Management System ) مشهورند، وب سایت هایی از نوع  سایت های دینامیک یا پرتال ها هستند که توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای برای مصارف خاص ایجاد می شوند .تمام خصوصیات مربوط به  سایت های دینامیک در مورد سایتهای CMS صدق می کند .از مزایای این سیستم ها نسبت به سایر  سایت های دینامیک می توان به آماده و جامع بودن اشاره کرد، به طوری که اغلب اینگونه از سایتها در کمتر از چند روز کاری قابل نصب و استفاده هستند .طراحی سایت های CMS در  طراحی سایت و طراحی پرتال به مانند طراحی یک خط تولید است و طراح سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، رنکینگ موتور های جستجو و سایر موارد موثر می کند.

 

تبلیغ در گوگل

یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در تجارت تبلیغات می باشد و از آنجاییکه یکی از بهترین روشهای تبلیغ ، تبلیغ در موتور جستجوگر گوگل (google adwords) می باشد. با توجه به بازدید صدها میلیونی ازسایت گوگل و امکانات بسیار زیادی که نرم افزار تبلیغات گوگل (google adwords) در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد ، به راحتی مشتریان شما از هر کجا که شما بخواهید و به صورت کاملا هدفدار و با کمترین هزینه ، شما را در صفحه اول گوگل پیدا می کنند ، و همچنين اين فرايند بهینه سازی سایت موجب بهبود رتبه سايت شما در گوگل مي‌شود و اين موسسات همواره با توجه به گسترش فعاليت سرآمد بازار رقابتي خود مي‌باشند.

از امکانات گوگل ادوردز می توان به موارد زبر اشاره کرد :

قرار گرفتن وب سایت شما در رتبه اول جستجوهای گوگل در کوتاهترین زمان و با کمترین و ارزان ترین هزینه .

آگهی شما در قسمت بالا یا سمت راست موتور جستجوی گوگل و کلیه سایتهای مرتبط با آگهی شما که با موتور جستجوی گوگل قرار داد دارند نمایش داده می شود.

امکان نمایش تبلیغ شما در صفحات فارسی جستجوی گوگل و برای بینندگان داخل ایران .

این آگهی ها برای کسانی به نمایش در می آیند که به دنبال خدمات و کالاهای شما هستند.

هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات شما از هزینه شما کسر می گردد.

سقف هزینه روزانه در این سرویس قابل کنترل می باشد .

امکان تعیین کشوری که تبلیغات در آنها نمایش داده شود .

امکان تعیین زبانهایی که تبلیغات برای آنها نمایش داده شود .

امکان تعیین ساعاتی که تبلیغات نمایش داده شوند.

امکان تعیین صفحه ای که بینندگان آنها را رویت کنند .

امکان نمایش آگهی از همان زمانی که آگهی ساخته شود .

سهولت دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان

امکان تعیین هزینه برای هر کلیک .

 

 

اینترنت دنیاییست که هر شخص یا موسسه ای برای موفقیت بیشتر نیاز به حضور در آن را نیز دارد

همانطور که آدرس، شماره تلفن، دفترکار، فروشگاه، مطب و شبیه به این ها را دارید برای حضور موفقتر در جامعه یک وبسایت که آدرس اینترنتی شما باشد این امکان را دارد تا دفترکار، ویترین، مغازه، فروشگاه و راه معرفی و ارتباط شما در اینترنت باشد

– جذب مشتری و مخاطب

– ارائه آموزش و مشاوره برای مخاطبان

– در دسترس بودن همیشگی اطلاعات شما و یا کسب و کار شما

– تعامل با مشتریان، شناخت نیاز مشتریان

– احترام به مشتریان و مخاطبان با پاسخگویی به سوالات آنها به صورت اینترنتی به جای حضوری، با امکان قرار دادن پاسخ هایی برای سوالات متداول

– اطلاع از نظر مخاطبان

– در دسترس بودن کاتالوگ شما برای عموم

– کسب اعتیار و ذهنیت مثبت

– انجام بسیاری از عملیات ها از جمله تبادل اطلاعات، پرداخت، فروش، معرفی خدمات، نوبت دهی، پاسخ دهی

– شناسایی مخاطبان و مشتریان و داشتن اطلاعات و لیست مخاطبان

از پیشکسوتان و پیشگامان حضور در اینترنت از صنف خود باشید، از سایرین عقب نمانید

با ما تماس بگیرید، مشاوره و راهنمایی شما برای استفاده از فناوری های اطلاعات در هر زمینه ای که فعال هستید.

 

برآورد هزینه و تخمین قیمت طراحی وب سایت

 

2 دیدگاه در “طراحی وب سایت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *